nedjelja, 30. travnja 2017.

Reci to danas!

Mons. Viktor Burić


Gledam poruke hrvatskih biskupa za korizmu 1943. god. (kako ih navodi mons. Janko Penić u svojim Sabranim djelima, str. 258.-264.).
Kao što znate, 1943. je bila teška ratna godina. Naši biskupi (Garić, Akšamović, Srebrnić, Burić) su svi redom u korizmenim poslanicama isticali da je rat (i sva stradanja): pravedna Božja kazna za grijehe čovječanstva.
Kad to danas čitamo, prođe nam kroz glavu pomisao: "E, ovo se nijedan današnji biskup ne bi usudio reći."

Da navedem samo opis poruke tadašnjeg senjskog biskupa Viktora Burića:
"Senjski biskup dr Viktor Burić dao je svojoj poslanici naslov: Božja Providnost. Kad je protumačio pojam providnosti Božje i naveo raznovrsne nevolje i bijede, koje pritištu čovječanstvo, odmah spominje i uzrok svemu tomu: sve zlo dolazi od grijeha. Sad biskup postavlja retorsko pitanje: Zar bi Bog bio zaista Bog, kad bi sve ove grijehe, što ih ljudi čine i njima teško vrijeđaju Boga, ostavljao nekažnjene? Ako se već na zemlji kroji pravda i ako najblaži čovjek drži nužnim da se kazne kradljivci i ubojice, varalice i razbojnici, zar ćemo naizmjerno pravednomu i svetomu Bogu zanijekati pravo da kažnjava teške uvrede, koje mu se dan na dan nanose?
Postavimo ruku na srce i priznajmo: grešnici smo pred Bogom i On nas zasluženo kažnjava. No, kazna Božja ima svrhu ne samo da se povrijeđenom Božjem Veličanstvu dade zadovoljština, nego da se po njoj i ljudi  k Njemu obrate i poprave."

Dakle, ako čovjek želi izbjeći Božje kazne, potrebno je:
1) obratiti se i popraviti (prestati griješiti)
2) pokorničkim djelima dati naknadu za sve uvrede koje su prethodno učinjene grijesima



Kad smo već kod biskupa Burića, ostala nam je jedna lijepa fotografija gdje on služi sv. misu u župnoj crkvi na Zametu (1962. god.):



3 komentara:

  1. Zanimljivo je i što je sam mons. Janko Penić rekao o kaznama koje pogađaju pojedince i narode (u propovijedi na 9. nedjelju po Duhovima, 1940.):
    "Bog nagrađuje i pojedince i narode za dobro, što ga čine. Ali i kažnjava i pojedince i narode za zlo što ga čine. Samo je razlika u tome, što pojedinca čovjeka može Bog nagraditi i kazniti i na drugom svijetu, a narodi dobivaju svu nagradu i svu kaznu na ovom svijetu, jer na drugom svijetu narodi kao narodne skupine ne postoje. Radi toga se može dogoditi, da opak čovjek prođe kroz ovaj zemaljski život bez kazne, jer ga kazna čeka preko groba. Narodi pak svu nagradu i svu kaznu dobivaju na zemlji..."

    OdgovoriIzbriši
  2. Znate i sami zašto danas ne možemo čuti ovakve glasove, jer po postkoncilskim kriterijima nisu dovoljno "humani".
    Sjećate li se poruka biskupa i svećenika za vrijeme zadnjeg rata 1991.-1995.? Nisu htjeli reći da su stradanja kazna za grijehe.
    Ono, kao da su šutnjom htjeli reći da ovaj narod nije zaslužio kaznu, kao da pati nevin. No, svatko tko imalo pozna kako je narod živio u godinama uoči rata, kroz 70-e i 80-e, zna da je to bilo pravo carstvo grijeha. Mladež se valjala u blatu bludnosti, pobačaja je bilo strahovito puno, zatim psovanje - ta rak-rana ovoga naroda: nažalost, najodvratnije psovke su svakodnevno bile u ustima naroda.
    I sami svećenici su se okaljali grijesima: teškim grijesima protiv katoličke vjere. Sjetimo se razbijanja starih oltara u jeku prilagodbe "novoj liturgiji"? Zar to nije bio teški grijeh? - uništavati oltare u koje su ugrađene relikvije mučenika?
    Modernistički svećenici su griješili protiv katoličke vjere i kad su u "duhu Asiza" 1986. govorili da su sve vjere dobre... A što se dogodilo par godina poslije? Narod im je poklan od "pravoslavne braće". Je li to bila kazna?
    Što da kažemo o svećenicima koji su se uključili u filokomunistička udruženja TDKS i "Dobri pastir"? Zar to nisu bili teški grijesi, koji su zaslužili kaznu?
    I zato vas sve lijepo molim: neka nitko ne kaže da su stradanja našega naroda 1991.-1995. bila nezaslužena!

    OdgovoriIzbriši
  3. Samo da kažem da je i u ovoj crkvi na slici, uništen glavni oltar nakon uvođenja Novus Orda. Baš ovaj oltar na kojem je biskup Burić služio misu.
    Zar uništavanje takvih oltara nije bio grijeh?

    OdgovoriIzbriši