subota, 14. siječnja 2017.

Fra Karlo Nola - Gregorijanske mise

Fra Karlo Nola (1894.-1973.) preko pola stoljeća je obnašao najviše dužnosti u franjevačkoj provinciji Presvetog Otkupitelja. Bio je gvardijan u Omišu, Zaostrogu, Imotskom i Splitu, zatim provincijal 1949.-1955. Istaknuti profesor i duhovni pisac.

Ovo je njegov članak o gregorijanskim misama, objavljen u studenom 1965. u Bogoslovskoj smotri.











Broj komentara: 14:

  1. Ovaj članak zaslužuje našu pažnju jer je to bio posljednji put, da je u "Bogoslovskoj smotri" objavljen tekst, koji bi mogao biti od koristi u radu za spasenje duša.

    Sve ono što se nakon 1965. - do današnjih dana, pisalo i piše u "Bogoslovskoj smotri" su više-manje obična modernistička naklapanja, potpuno beskorisna za spasenje duša.

    Od 1966. nadalje, u "Bogoslovskoj smotri" se piše isključivo u duhu "aggiornamenta" i "postkoncilske obnove". A to znači - posve okrenuto ovozemaljskom.
    Više nitko ne piše o vječnosti, o spasenju, o pomaganju dušama u čistilištu itd. Umjesto toga, piše se o "socijalnoj pravdi", "ekumenizmu", dijalogu sa svijetom i tome slično. Ovaj prolazni život i prolazni svijet postaju središte pozornosti novih "teologa".

    OdgovoriIzbriši
  2. Znate li postoji li negdje popis privilegiranih oltara u pojedinoj biskupiji, tj. kako bi se provjerilo koji su oltari privilegirani (jasno stari oltari) ako nije jasno iz toga sto pise na samom oltaru.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Što se tiče naših hrvatskih biskupija, ne znam postoji li neki točan popis.

      Inače, namjeravam uskoro napisati tekst o privilegiranim oltarima.

      Izbriši
  3. Interesanto je kako i danas fratri u Hercegovini skoro ultimativno zahtjevaju od ožalošćene obitelji Grgurske mise za pokojnika (šta je pobožno i kršćanski tko to samoinicijativno zahtjeva)
    a ne pridržavaju se nikakvih drugih predkoncilskih odredbi (disciplina, vigilije, vespere, siromaštvo, poslušnost, poniznost, procesije, nošenje habita, a da ne govorimo da se koji usudi prikazati misu svih vremena)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo je poluistina. Jer sam se uvjerio da pojedini fratri istina pokupe novac za velike/grgurske Mise ali onda kažu pokojnikovoj obitelji da se taj novac umjesto za Mise namjeni za izgradnju crkve ili koju drugu potrebu. Inače u Bosni sam vidio lijepi običaj da ukopnici, dakle oni koji dodju na sahranu daju novac obitelji isključivo za te Mise. Dakle da bi s jedne strane pomogli obitelji financijski, a s druge strane da bi imali udjela u molitvi za doticnog pokojnika.
      Leon

      Izbriši
  4. Ako je današnjim teolozima na prvom mjestu ovaj svijet, onda to više nema nikakve veze s kršćanstvom... Niti se to uopće više može zvati "teologijom".

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Davno su modernistički pseudoteolozi napustili kršćanstvo.
      No, glavni je problem to što oni vuku (dobronamjerne) vjernike za sobom. A pritom se služe raznim manipulacijama. Pada mi na pamet jedan primjer:
      Zašto oni skrivaju od vjerničke javnosti pisanu ostavštinu fra Ante Antića, fra Vendelina Vošnjaka i p. Petra Perice (ove trojice velikana Crkve u Hrvata, 20. stoljeća)?
      Zašto ne žele objaviti njihova djela (koja su većinom još u rukopisu)?
      Zato što biste u njima našli isto ono što i u ovom gore članku - tradicionalni nauk, potpuno suprotan "duhu Koncila".

      Izbriši
    2. Na ovo: "Ako je današnjim teolozima na prvom mjestu ovaj svijet,..."
      bih se osvrnuo, te rekao kako je ispravnije reći kako je činjenica da je mnogim današnjim 'teolozima', i klericima, uključno i to sa naglaskom na one neke u poznim godinama,- "danas na prvom mjestu život u ovom svijetu", namjesto spasenje i posvećenje duše, što jeste onaj vječni život.
      I pri tom želim naglasiti kako je to stanje krivog i (po)grešnog poimanja onoga najvažnijeg svim tim zabludjelim teolozima, prelatima, te i samim vjernicima, velikim djelom prouzročeno onom sotonskom prijevarom koja se očituje u onoj tzv. "teologiji oslobođenja".
      Koja je, mada zvanično osuđena od Crkve pogrešnom, neispravnom i nekatoličkom, ipak te na veliku žalost široko rasprostranjena, kao jedna velika rak-rana.
      JbD

      Izbriši
  5. Ima li tko točnu informaciju o Krugu Vječne Svete Mise Misionara Krvi Kristove ?
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  6. Mene zanima samo jedno: Da li 30 novus-ordo misa vrijedi kao Gregorijanske mise? Ili je baš potrebno da se svih 30 misa služi po tradicionalnom obredu?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Još je sv. Toma Akvinski govorio da posebna korist misa za pokojne proizlazi iz posebnih molitava koje su za te mise propisane.
      A tih (tradicionalnih) molitava nema u obrascu "Novus Ordo" mise za pokojne.
      Pogledaj post: Missa pro defunctis.

      Izbriši
  7. Gdje mogu naći svećenika koji služi tradicionalne mise za pokojne, pa makar i privatno?

    OdgovoriIzbriši
  8. Svećenik FSSPXa je jedini htio odslužiti TLM za moje pokojne roditelje. Za to nije htio uzeti ni lipe.
    Robelar

    OdgovoriIzbriši
  9. Dobro je rečeno da je ono što se danas piše u "Bogoslovskoj smotri" beskorisno za spasenje duša. A to se može reći i za sadržaj u "Glasu koncila", "Kani" i sličnim tiskovinama. Mnogi tekstovi u tim novinama su ne samo beskorisni, već i vrlo štetni.
    Ovdje spadaju i kojekakve nove "duhovnosti", kojima je jedina svrha nekakvo opuštanje, relaksiranje, ili pak zabavljanje. U tome svećenici postaju tek nekakvi sitni ovozemaljski usrećitelji.

    OdgovoriIzbriši