subota, 9. travnja 2016.

Prozelitizam i obraćenja prije II. vatikanskog koncila

Prenosim 16 članaka iz tjednika Katolik, koji su pisani u razdoblju od 1930. do 1934. g., a govore o obraćenjima inovjeraca. Pregled tih tekstova daje nam dobar uvid u misionarski žar koji je u ono vrijeme vladao u katoličkom svijetu.
Naš katolički tisak je i inače često donosio vijesti o obraćenjima nekatolika (protestanata, židova i dr.). Mislim da nije izašao nijedan broj Katolika u kojem nije bila barem jedna takva vijest. Ja sam ovdje odabrao samo neke od njih.

No, prije nego što ih počnete čitati, par napomena...

Prozelitizam (u pozitivnom smislu) na koji nailazimo u tim člancima, danas više ne postoji.

Nakon što je II. vatikanski koncil donio deklaraciju Nostra aetate (28. listopada 1965.), službeno je prestala svaka katolička misionarska aktivnost usmjerena prema židovima i muslimanima.
To nije neka mala promjena... Prije toga vremena, postojali su čak i crkveni redovi i laičke bratovštine kojima je glavna djelatnost bila rad na obraćenju židova i muslimana. Svi su nestali nakon Nostra aetate, ili su si pak radikalno izmijenili pravila (i svrhu svoga postojanja).

A nakon što je donesen dekret o ekumenizmu (Unitatis redintegratio, 21. studenoga 1964.), formalno je prekinuto nastojanje da se obrate protestanti, kao i stoljetni pokušaji "unijaćenja" istočnih raskolnika.

Sve je to, dakako, zapečatio dekret o vjerskoj slobodi - Dignitatis humanae, 7. prosinca 1965., koji je označio odustanak od ideje katoličke države (koju su promicali svi pape do sredine 20. stoljeća).

Ove promjene su se odrazile i na liturgijske reforme 1969. god. - uklonjene su (ili izmijenjene do neprepoznatljivosti) sve molitve za obraćenje heretika, raskolnika židova...
Napuštaju se i sami termini "heretici", "raskolnici", "nevjernici"... koji se nikako ne uklapaju u politički korektni govor kojim je pisana nova liturgija.

No, pošto ovakvo stanje traje već 50-ak godina, nove generacije vjernika slabo poznaju borbeni misionarski stav koji su katolici imali prije reforma iz 1960-ih.

Baš zato prenosim ove članke, da naša mladež barem osjeti s kakvom su revnošću (i uspjehom!) katolici vojevali za spasenje duša.

Članci su poredani tematski: prvo oni koji govore o obraćenjima protestanata, onda židova, pa istočnih raskolnika... Na kraju stavljam tri članka o obraćenjima u Africi i Aziji.



Katolik, 7. veljače 1932., br. 6., str. 6.





Katolik, 17. svibnja 1931., br. 20., str. 2.



 Katolik, 24. srpnja 1932., br. 29., str. 2.





    Katolik, 27. srpnja 1930., br. 7.



Katolik, 28. veljače 1932., br. 9., str. 3.



 Katolik, 1. travnja 1934., br. 6., str. 2.



Katolik, 12. travnja 1931., br. 15., str. 2.



Katolik, 1. rujna 1930., br. 12., str. 4.









OBRAĆENJA ISTOČNIH RASKOLNIKA


Katolik, 25. lipnja 1933., br. 13.



Katolik, 10. siječnja 1932., br. 2., str. 2.-3.




Katolik, 3. siječnja 1932., br. 1., str. 2.



Katolik, 30. 8. 1931., br. 35., str. 4.






Katolik, 7. veljače 1932., br. 6., str. 6.





AFRIKA I AZIJA

Katolik, 25. lipnja 1933., br. 13. 



 U istom broju na str. 2.





Isusovci su samo 1932. g. obratili 209 914 ljudi diljem svijeta!

Katolik, 24. rujna 1933., br. 19.
.

2 komentara:

  1. Samo bih htio zahvaliti na vrijednim sadržajima na ovom blogu koji jasno pokazuju tijek razvoja diktature relativizma u Crkvi, a posebno u Hrvatskoj. Nastavite s ovim hvale vrijednim radom i neka Vas u njemu prati milost Gospodina našega i zagovor Blažene Djevice Marije od gore Karmel.

    OdgovoriIzbriši
  2. Izvrsno! svaka čast na trudu i radu! Hvala!

    OdgovoriIzbriši